ROL.Forum
Mei 23, 2012, 17:51:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Inloggen Registreren Chat Games Events Service Home  
Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Dit topic werd nog niet gewaardeerd !
Je hebt dit topic nog niet gewaardeerd. Kies een waardering:
Auteur Topic: foie gras  (gelezen 859 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

Rolligheid: 535
Geslacht: Man

Time isn't money, it's precious !

« Antwoord #45 Gepost op: November 08, 2010, 23:41:43 »

nog niet is Sad hooguit kan je dat zeggen. Vlaanderen is nu al volgebouwd. We moeten gewoon onze grond effectiever gebruiken. Dit is gewoon een beetje het idee van een plat dak met gras erop en struiken om groen terug te brengen in het stad, alleen in het groot.

http://www.iees.ch/EcoEng041/EcoEng041_verticalFarm.html

ook een leuk artikel erover...wat mij dan weer minder aanstaat is dat ze er uiteraard ook beestan gaan proberen in te proppen. Roll Eyes

dat is een misvatting. Vlaanderen is helemaal niet volgebouwd. Het lijkt alleen maar zo. Wegens totaal gebrek aan beleid en onzinnige wetgeving en zo. Rij van menen naar kortrijk over de gewone baan, en het lijkt alsof je nooit de stad verlaat, maar op veel plaatsen liggen gewoon velden achter de rij huizen langs de baan. Lintbebouwing :-)

Dit is niet gewoon een plat dak met planten op. Dat bestaat trouwens al lang, en is sinds kort weer in de mode.
Als ze nou op ieder verdiep van een gewoon appartement een veranda voorzien, met daarop wat grond, dan kan iedereen z'n eigen groenten kweken. Of dat kweken wordt uitbesteed, dat kan ook. De combinatie van wonen en tuinbouw lijkt me veel zinniger, is kleinschaliger en kan ook redelijk wat opbrengen.

Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing.
As an outsider, what do you think of the human race?
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #46 Gepost op: November 08, 2010, 23:43:02 »

veel van deze plannen zijn trouwens voor zover ik mij nog herinner in zwang in aziatische landen waar ze vaak wel met plaatstekort kampen in de steden, maar toch ook naar een groenere maar ook productievere stad willen evolueren. De steden van de 'toekomst' worden daar gebouwd zeggen ze soms wel eens. heb daar recent nog over zitten lezen, met gelijkaardige designs, maar dan met woonblokken waar ook aan verticale landbouw werd gedaan op een soort van gezamelijk terras. Bestaan ook reeds plannen voor.

Maar ik ga nu gaan maffen

precies wat ik dus net zei :-)
Die aziaten zijn zo zot nog niet...

Slaapwel.

Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292

I want to believe

« Antwoord #47 Gepost op: November 09, 2010, 09:29:56 »

nog niet is Sad hooguit kan je dat zeggen. Vlaanderen is nu al volgebouwd. We moeten gewoon onze grond effectiever gebruiken. Dit is gewoon een beetje het idee van een plat dak met gras erop en struiken om groen terug te brengen in het stad, alleen in het groot.

http://www.iees.ch/EcoEng041/EcoEng041_verticalFarm.html

ook een leuk artikel erover...wat mij dan weer minder aanstaat is dat ze er uiteraard ook beestan gaan proberen in te proppen. Roll Eyes

dat is een misvatting. Vlaanderen is helemaal niet volgebouwd. Het lijkt alleen maar zo. Wegens totaal gebrek aan beleid en onzinnige wetgeving en zo. Rij van menen naar kortrijk over de gewone baan, en het lijkt alsof je nooit de stad verlaat, maar op veel plaatsen liggen gewoon velden achter de rij huizen langs de baan. Lintbebouwing :-)

Dit is niet gewoon een plat dak met planten op. Dat bestaat trouwens al lang, en is sinds kort weer in de mode.
Als ze nou op ieder verdiep van een gewoon appartement een veranda voorzien, met daarop wat grond, dan kan iedereen z'n eigen groenten kweken. Of dat kweken wordt uitbesteed, dat kan ook. De combinatie van wonen en tuinbouw lijkt me veel zinniger, is kleinschaliger en kan ook redelijk wat opbrengen.

zijn die velden niet landbouwgrond en graasland? Wat residenties betreft: zo goed als weg voor zover ik mij nog herinner. Waanbeleid of niet: je kan moeilijk nog veel meer bouwen. Het wordt tijd om efficiënter met ruimte om te gaan.

Het zal wel uitbesteden worden. is ook veel zinniger, de meeste mensen zullen er toch niets van bakken.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #48 Gepost op: November 09, 2010, 11:01:17 »

ja, inderdaad. Gelukkig wel :-)
Bah, er is een grote leegloop in de steden. Dat is niet zo verwonderlijk en hangt voor een deel samen met een andere problematiek die tot dusver onbespreekbaar is...
Er zijn best nog wat mogelijkheden. Zeker als we die konijnen kunnen stoppen Evil

Het is al lang tijd om efficiënter met ruimte om te gaan hier. En niet alleen met ruimte...

Misschien. Mogelijks zijn veel mensen ook wel enthousiast. Je zou ook een soort opzichter kunnen aanstellen, die af en komt kijken en helpen en zo. Of een bende vrijwilligers (bijvoorbeeld gepensioneerden die graag tuinieren, en zich zo nog wat nuttig kunnen voelen, of werklozen, of ...). Of je zou ook werkgelegenheid kunnen creeëren door bijvoorbeeld één of meerdere tuinmensen per gebouw aan te werven. Of een combinatie, of nog iets anders.

Maar 't is in ieder geval een veel beter en plausibeler idee dan flats voor groenten. Ik neem aan dat je de voordelen van een dergelijke aanpak tegenover het vorige wel zelf ziet?
« Laatste verandering: November 09, 2010, 12:17:55 door Dr. D.U. Iveltje » Gelogd

Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292

I want to believe

« Antwoord #49 Gepost op: November 09, 2010, 12:04:37 »

neen: corporations zullen het uiteindelijk doen => know-how, kapitaal

groeten?
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #50 Gepost op: November 09, 2010, 12:19:34 »

wat doen? De serres onderhouden? Mogelijk. Niet noodzakelijk. Veel know-how is daar nu ook weer niet voor nodig hé. Alles wat je moet weten kan je wel in een boek of op internet vinden. En voor de rest is 't grotendeels beperkt tot af en toe water geven, en dat kan geautomatiseerd worden.

Beter zo, met de groeten?

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  

Ga naar:  

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek
Toon alle ongelezen berichten
© Rudy Dekeerschieter 1998 -