|
jana
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: September 07, 2007, 13:58:52 » |
|
ik heb hier een interesant pdf-ke: huishoudproducten  soda staat erbij vermeld met een  voor het hele huis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katonabike
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: September 25, 2007, 10:50:59 » |
|
Ik gebruik sinds een jaar of twee ook Ecover producten, vooral het afwasmiddel en de allesreiniger zijn heel aangenaam in gebruik. Wc reiniger had ik van Ecover, overgeschakeld op Froggy maar ga toch is op zoek naar iets dat ik nog beter vind. Azijn is 1 van de beste alround reinigers, een doordrenkte prop rond een kraan binden, 15 minuten "laten trekken" overvloedig afspoelen et viol... stralende, ontkalkte kranen. Azijn werkt ook goed als je rijst gekookt heb en je hebt van die vlekken op de bodem van de kookpot, verdunde azijn gebruiken en de vlekken zijn weg. Azijn in lauw water en daarmee de ramen kuisen werkt ook heel goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 535
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: September 25, 2007, 11:03:39 » |
|
hebben we hier al een Kat on a bike  Welkom. En azijn is milieuvriendelijk 
|
|
|
|
« Laatste verandering: September 25, 2007, 12:14:51 door Dr. D.U. Iveltje »
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: September 28, 2007, 20:10:30 » |
|
een illustere onbekende...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
|
jana
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: September 29, 2007, 09:41:54 » |
|
azijn is inderdaad iets wat ik ook veel gebruik in het huishouden  er zit hier veel kalk in het water en daar is het het beste middel voor (pure chemie  ) Het is ook ontsmettend; je kunt er bvb een spons in te week leggen, dan is hij weer zuiver. zelf gebruik ik het meestal voor de douche, die is altijd ontzettend verkalkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pijlstaartrog
Gast
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: September 29, 2007, 11:03:07 » |
|
Ramen zemen gaat ook prima met gewoon heet water. Over de hele linie is dat mijn tip voor milieuvriendelijk schoonmaken. Hoe heter het water hoe minder schoonmaakmiddel je nodig hebt. (met heet, bedoel ik dan wel heet, niet voor watjes dus ;-) )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joske
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: September 29, 2007, 12:41:43 » |
|
Okee, vanuvoort moogt gij de ramen zemen met superheet water. Jij kan daar toch goe tegen he 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: September 29, 2007, 12:45:17 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joske
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: September 29, 2007, 13:00:11 » |
|
Die kan echt heel goe tegen hete dingen hoor. Heel raar. Ik moet steeds de douchekraan meer naar koud zetten want ik hou het niet uit bij de temperatuur waar PSR mee doucht. Hij drinkt hete thee met gemak op, zijn bord heet eten is al bijna op als ik nog zit te blazen, en nog meer van dat soort dingen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: September 29, 2007, 13:03:44 » |
|
als em nu nog goed tegen ruiten kuisen kan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Loesje
kattenvrouwtje
Mexipedium

Rolligheid: 666
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: September 29, 2007, 13:29:07 » |
|
azijn is dus beter dan al die ecover, sonett,... -toestanden???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jana
Gast
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: September 29, 2007, 13:33:45 » |
|
Om te ontkalken wel vind ik... tis in elk geval goedkoper 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joske
Gast
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: September 29, 2007, 14:26:44 » |
|
Ja, om te ontkalken is azijn altijd het beste. Maar voor sommige dingen is er meer nodig dan azijn vind ik. Ik kan trouwens moeilijk tegen die sterke geur van azijn. Maar azijn doet wonderen bij vuile dierenhokken met serieuze urine-aanslag! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Loesje
kattenvrouwtje
Mexipedium

Rolligheid: 666
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: September 29, 2007, 14:29:21 » |
|
kun je azijn ook gebruiken om kattenbak te kuisen? of vinden katjes die geur niet lekker?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: September 29, 2007, 14:42:03 » |
|
beetje laten trekken zou waarschijnlijk wel moeten lukken...
Als je goed naspoelt zal dat wel lukken zekers... Eens proberen hé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|