ROL.Forum
februari 09, 2012, 17:15:06 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Inloggen Registreren Chat Games Events Service Home  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Dit topic werd nog niet gewaardeerd !
Je hebt dit topic nog niet gewaardeerd. Kies een waardering:
Auteur Topic: de zon  (gelezen 613 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

Rolligheid: 289

I want to believe

« Antwoord #15 Gepost op: januari 19, 2010, 16:18:22 pm »

eigenlijk warmt de aarde wel verder op...maar dan wel via de zee: die houdt namelijk de warme vast. je kan het hier allemaal lezen (trouwens ontken je nu dat de aarde opwarmt? natuurlijk of niet?)

http://www.skepticalscience.com/2009-2nd-hottest-year-on-record-sun-coolest-in-a-century.html

1998?

http://www.skepticalscience.com/global-warming-stopped-in-1998.htm

To claim global warming stopped in 1998 overlooks one simple physical reality - the land and atmosphere are just a small fraction of the Earth's climate (albeit the part we inhabit). The entire planet is accumulating heat due to an energy imbalance. The atmosphere is warming. Oceans are accumulating energy. Land absorbs energy and ice absorbs heat to melt. To get the full picture on global warming, you need to view the Earth's entire heat content.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

Rolligheid: 533
Geslacht: Man

Time isn't money, it's precious !

« Antwoord #16 Gepost op: januari 19, 2010, 16:56:10 pm »

zal nogal moeilijk wezen om het uit te buiten.

Het enige wat zoiets zou kunnen als gevolg hebben is afkoeling, blijkbaar.
En toch warmt het hier nog steeds op, dus...

Tot 1998 wel, sindsdien is er eerder sprake van stabilisatie.
http://data.giss.nasa.gov/gistemp/2008/Fig1.gif
En om het voor de groene propagandamachine nog erger te maken is ook sinds 2007 geen sprake
meer van terugtrekken van het poolijs.
http://arctic-roos.org/observations/satellite-data/sea-ice/observation_images/ssmi1_ice_ext.png
Ook al is dat korte termijn: de beloofde hockeystick blijft uit.

Levert wel leuke taferelen op, zoals de syberische sneeuwstormen tijdens Kopenhagen,
en dan zijn er nog mensen die beweren dat God geen gevoel voor humor heeft.

zoals onze huisbarbaar al aangeeft, het wordt nog steeds warmer.
Er smelt nog steeds ijs, er staat nu zelfs een grote gletsjer aan de ziudpool op breken. Niet eens meer smelten.
Je kunt het ontkennen zoveel je wil, er is een consensus onder de meeste wetenschappers, en die serieuze wetenschappers die 't in twijfel trekken zijn doorgaans ofwel fout (en dat werd ook aangetoond), ofwel betaald door de olie industrie en consoorten, of beide.

Ahja, en er zijn geen goden Smiley

Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing.
► As an outsider, what do you think of the human race?
Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: januari 21, 2010, 10:02:47 am »

eigenlijk warmt de aarde wel verder op...maar dan wel via de zee: die houdt namelijk de warme vast. je kan het hier allemaal lezen (trouwens ontken je nu dat de aarde opwarmt? natuurlijk of niet?)

Op de lange termijn niet. Die trend is er al sinds de kleine ijstijd.
En die langlopende trend is uiteraard nog niet verandert.
Maar dat neemt niet weg dat er op korte termijn (afgelopen 12 jaar)
eerder stagnatie is dan verdere opwarming. Je hoeft echt niet door de oliebedrijven betaalt te worden om
dat op grond van de meest geaccepteerde cijfers te concluderen.
En misschien warmt de zee nog steeds op. Maar hoe verklaar je in dat licht dat het noordpoolijs de laatste twee jaar niet afgenomen, maar juist weer iets is toegenomen? Dat zou dan toch niet moeten kunnen?
verder zou stagnatie niet mogelijk zijn als de CO2-uitstoot blijft stijgen en er buiten dat geen natuurlijke factoren serieuze invloed hebben.
Er is dus op zijn minst sprake van overdrijving (noem het dichterlijke vrijheid) aan de kant van de milieubeweging.

Voordat je me op de brandstapel zet: ik ontken niet dat er een opwarming is:
ik probeer alleen de hysterie (die me danig irriteert) van mensen zoals jij een beetje te temperen.
Volgens mij leiden die namelijk alleen maar naar onrealistische doemscenario´s en maatregelen die eerder destructief zijn. (denk aan de gevolgen voor de arme landen en de heropleving van de kerncentrales)
terwijl als we rustig zouden bouwen aan echte duurzame energie en verder wat meer focussen op mondiale armoedebestrijding en directe milieuproblemen zoals afname tropische wouden, behoud biodiversiteit etc. dan zouden we op de lange termijn meer winnen.

Wat trouwens een veel absurdere ontkenning is, is dat jij natuurlijke factoren in klimaatveranderingen, zoals de zon, lijkt te ontkennen.
Dat staat dichter bij maanlandingontkenningen dan mensen die (maar een klein beetje) sceptisch zijn nav de idiotie die de media allemaal over ons uitstort, (van IJsberen op ijsschotsen tot het onderlopen van halve continenten)
Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: januari 21, 2010, 10:22:28 am »

zoals onze huisbarbaar al aangeeft, het wordt nog steeds warmer.
Er smelt nog steeds ijs, er staat nu zelfs een grote gletsjer aan de ziudpool op breken. Niet eens meer smelten.
Je kunt het ontkennen zoveel je wil, er is een consensus onder de meeste wetenschappers, en die serieuze wetenschappers die 't in twijfel trekken zijn doorgaans ofwel fout (en dat werd ook aangetoond), ofwel betaald door de olie industrie en consoorten, of beide.

Aah, de olie. Dat is het.
We hebben 1 malloot (Fred Singer) betrapt op financiele banden met de olieindustrie.
Nou dan hoeven we niet verder te discussieren, want dan zijn het allemaal malloten, nietwaar?
Henrik Svensmark, Bjorn Lomborg etc, we hoeven niet te kijken wat ze te zeggen hebben,
want ze worden toch door de olieindustrie betaalt.
 Roll Eyes

Citaat
Ahja, en er zijn geen goden Smiley

Als uitgerekent tijdens de Kopenhagen-top de strengste winter in 12 jaar begint,
dan geeft dat toch te denken.
Het kan toeval zijn, maar ik denk dat het eerder bewijs is dat er een sadistische god bestaat die er lol aan beleeft om de mensheid te stangen. Waarom grijpt god niet in, vragen sceptici? Het antwoord is dat dit veel vermakelijker is.
¨Eindelijk heb ik ze zover dat ze allemaal geloven in de eigen maakbaarheid van het klimaat. Tijd voor een flinke sneeuwstorm.
Woehaahaahaa!¨
(Ende God lachte zo hard dat de aarde er op sommige plekken van schokte.)
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #19 Gepost op: januari 21, 2010, 12:20:37 pm »

er zijn er wel een paar meer :-)

Buiten dat, men lusitert naar die mensen als er kritiek komt. Gefundeerde kritiek. Veel gefundeerde kritiek is intussen weerlegt, en meer en meer bewijs voor de opwarming stapelt zich op. Ook bewijs dat de mens er iets mee te maken heeft.

Erg grappig, de sadistische god. Maar niet echt nieuw, vrees ik. Er zijn genoeg sprookjes die bovennatuurlijke sadisten als thema hebben. Erg handig om het gepeupel in de hand te houden...

Voor de rest, ik heb meer vertrouwen in een hele hoop mensen die al jaren met de materie bezig zijn. Wat de gazetten vertellen is natuurlijk hype. Gazetten moeten verkopen. Maar de klimaatrapporten zijn geen hype.

Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #20 Gepost op: januari 21, 2010, 12:29:23 pm »

och ja, en nu we toch bezig zijn, waarom denk je dat electrische auto's in de jaren '90 verdwenen zijn?
Heus niet omdat er geen belangstelling naar was hoor...

Het zijn heus geen lieverdjes in de oliebranche. En (nog eens) net zoals de tabaksindustrie zullen ze zich niet zomaar laten doen. By the way, er zijn behoorlijk wat rokers in de derde wereld. De tabaksindustrie is dus nog lang niet dood.

Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: januari 26, 2010, 10:40:56 am »

er zijn er wel een paar meer :-)

Buiten dat, men lusitert naar die mensen als er kritiek komt.
Gefundeerde kritiek. Veel gefundeerde kritiek is intussen weerlegt, en meer en meer bewijs voor de opwarming stapelt zich op. Ook bewijs dat de mens er iets mee te maken heeft.

Ik vind het naief om te stellen dat er naar gefundeerde kritiek wordt geluisterd.
Het is nu eenmaal zo dat het geen wetenschappelijk, maar ook een politiek issue is,
en wetenschap doordrenkt van politieke motieven is levensgevaarlijk. Dat is iets dat de geschiedenis keer op keer laat zien.
En de klachten van (ik heb het over serieuse) wetenschappers dat ze hun artikelen niet gepubliceerd krijgen en op allerlei terreinen actief worden tegengewerkt geloofde ik zo ook wel. Sommige email uit Climate Gate heeft dat blootgelegd.
Misschien is het wel iets menselijks. Als je in een treincoupe zit en verschillende groepen mensen die bij elkaar horen zijn in evenwicht dan is het veel rustiger dan als er een grote groep is en een paar enkelingen. Die groep claimt de ruimte en dat gaat vaak zeer luidruchtig. Zo is het hier ook. De alarmisten zijn zo''n groep in een treincoupe. De enkeling (die niet noodzakelijkerwijs minder gelijk heeft) wordt overschreeuwd.

Citaat
Voor de rest, ik heb meer vertrouwen in een hele hoop mensen die al jaren met de materie bezig zijn. Wat de gazetten vertellen is natuurlijk hype. Gazetten moeten verkopen. Maar de klimaatrapporten zijn geen hype.

Ja, als het de gazet zou zijn, dan is dat zo.
Maar ik heb inmiddels keer op keer vastgesteld dat de hysterische conclusies van krantenartikelen vaak regelrecht uit persberichten van gerennomeerde metereologische instituten komen. Ook het IPCC voedt de hysterie voortdurend.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #22 Gepost op: januari 26, 2010, 17:51:52 pm »

als er echt deftige en onweerlegbare kritiek zou komen, dan kan die niet genegeerd worden.
Niet iedere wetenschapper doet mee met, weet je. Er zitten daar meer dan genoeg mensen die eerst aan de resultaten denken.

Climate gate was een mooi opgezette anti campagne. De meeste mensen die die mails gelezen hebben weten niets van wetenschap en programmeren af. Ik heb zo een kritiek gelezen op matlab code. De criticus maakte zonder probleem duidelijk dat ie van programmeren geen zak afwist.
En de timing, juist voor de conferentie, rara...

Anyway, het kan mij in wezen niet veel meer bommen allemaal.
De mensheid is voor 't overgrote deel te stom om los te lopen. Geen groot verlies dus als de soort naar de haaien gaat.
En ik, ik leef misschien nog 20-30 jaar, met een pak geluk. Met veel geluk misschien nog wel 50. Het zal er misschien in die tijd niet op beteren, maar 't zal mijn tijd nog wel meegaan. Ik heb geen zin meer om te vechten tegen de bierkaai. Aprés moi, la déluge  Evil

Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

I want to believe

« Antwoord #23 Gepost op: januari 26, 2010, 20:02:55 pm »

sommigen hebben geen keuze en moeten wel vechten:

http://www.youtube.com/watch?v=70csu2Z51sM
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #24 Gepost op: januari 26, 2010, 20:46:16 pm »

lijkt me alsof ge altijd een keuze hebt Smiley

Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

I want to believe

« Antwoord #25 Gepost op: januari 26, 2010, 21:31:36 pm »

geen enkele: judgement day is coming! Cool

http://www.youtube.com/watch?v=uXQTzJgU6qc

fight Afro Cheesy Grin
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #26 Gepost op: januari 26, 2010, 21:42:51 pm »

ach, in 2012 passeert niburu en dan is 't allemaal gedaan.
Maar nu dat het ding nog altijd nergens te zien is beginnen de fans toch een beetje te twijfelen...

De machines leggen uiteindelijk wel 't loodje.
Er is niet veel dat ons kan vernietigen, behalve wijzelf. En we zijn goed bezig  Grin

Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar:  

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek
Toon alle ongelezen berichten
© Rudy Dekeerschieter 1998 -