Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 535
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Januari 15, 2010, 17:43:36 » |
|
Verder zijn er van die kleine dingetjes die wennen zijn.
Elke keer mijn wachtwoord ingeven als ik iets wil veranderen . Dat ik na 8-9 jaar rechtonder kijken voor de klok nu rechtsboven moet kijken. Dat er geen menuknop meer is links onderaan. Als ik op die knop druk minimaliseren alle vensters Dat ik niet meer moet rechtsklikken en "alle vensters minimaliseren" kan doen. Hoewel die knop linksonder het wel makkelijker maakt. En het groepswachtwoord van VPN voor ugent is zo lastig. "Cisco123" Ik heb al vaak "sisco" getypt. De pc kan iik ook niet meer afsuiten door gewoon op de powerknop te drukken; linux geeft een venstertje =(
nou, da's intussen in vista ook zo, al schijnen ze dat in 7 wat teruggeschroefd te hebben. Normaal gezien hoef je ook niet zoveel te veranderen aan een werkend systeem, dus... Je kunt die balk overigens ook vanonder zetten, en de andere boven, of wegdoen, staat je klokje gelijk weer beneden. Of je kun ze in de onderste balk zetten  Kun je dat groepswachtwoord niet ergens bewaren? Nou ja, dat ben je binnen een paar dagen wel gewoon...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 15, 2010, 17:45:11 » |
|
Verder werkt flash niet zo heel super, maar dat komt omdat ik 64 bit heb en adobe al blijkbaar 4 jaar geen 64 bit compatibele flashplayer voor linux heeft gemaakt. Ik heb het via ubuntu software centre kunnen installeren, die zal wel rond het probleem werken, denk ik. Maar niet alles werkt super. Ik kan youtube filmpjes vb niet op pauze zetten. Of wel op pauze zetten, maar niet meer terug op play drukken. En in de balk schuiven naar een ander deel van het filmpje gaat helemaal niet. Maar hij crasht toch al niet, dus ik ben blij  Maar er zijn blijkbaar wel meer bedrijven die 64 bit linux vergeten, dus ik zal nog ingewijd worden in de wereld van workarounds en technieken waarvan ik geen flauw idee heb wat ze doen of hoe het moet eens zoeken op alternatieve flashplayers... Misschien zijn die er wel in 64 bit versie. Het zal dus inderdaad geen hardwareprobleem zijn...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: Januari 15, 2010, 17:48:20 » |
|
Ik heb hem ondetussen al opnieuw geformateerd en geinstalleerd. Op windows gebruikte ik altijd crap cleaner enzo en ik keek of er hier een analoog was. Ddie was er en ik deed een scan. Er waren een hoop bestanden. Het programma gaf een melding dat het een simpel heuristisch programma is en dat elk bestand apart bekeken moet worden. Maar ik heb alles laten verwijderen. Ook geen back-up laten maken; bij Ccleaner deed ik dat ook niet "En trouwens, wat kan er nu misgaan?" dacht ik  Veel blijkbaar, mijn softwarecentre en de helft van mijn administration-dingen wertke niet meer door verdwenen directories. Het was misschien andere op te lossen, maar opnieuw installeren gaat zoveel sneller dan over een paar weken nog programma's vinden die niet willen werken. En het programma gaat op de rode lijst. Of de zwarte lijst, ik ben er nog niet uit hoe ik het ga noemen. waarom die crap cleaner? Ik heb 't nooit gehad op zo'n programmma's. Hoe weten die nu wat er weg moet en wat niet? Heuristisch, ja. Kan goed gaan, kan serieus de bal misslaan ook. Als je onder linux iets niet wil, deinstalleer het dan via de normale weg. Dan ben je zeker dat 't ding niet raar gaat doen. Misschien was die crap cleaner wel een deel van 't probleem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 15, 2010, 17:56:34 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 15, 2010, 17:59:03 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Rolligheid: 457
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Januari 16, 2010, 18:10:44 » |
|
Kun je dat groepswachtwoord niet ergens bewaren? Nou ja, dat ben je binnen een paar dagen wel gewoon...
nee, want de key chain manager en de network manager kunnen niet samen spelen. Maar het zal inderdaad wel wennen
|
|
|
|
|
|
If aliens are just like us, then they should be feared.
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Januari 16, 2010, 18:58:10 » |
|
ik zie...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Januari 16, 2010, 20:53:01 » |
|
waarom die crap cleaner? Ik heb 't nooit gehad op zo'n programmma's. Hoe weten die nu wat er weg moet en wat niet? Heuristisch, ja. Kan goed gaan, kan serieus de bal misslaan ook. Als je onder linux iets niet wil, deinstalleer het dan via de normale weg. Dan ben je zeker dat 't ding niet raar gaat doen. Misschien was die crap cleaner wel een deel van 't probleem.
Ik deed geen exotische dingen met die crapcleaner, hoor (je kan dat wel, maar dat deed ik niet). Alleen prullenbak leegmaken, temp-files verwijderen en cookies en browsergeschiedenis enzo. Alles wat schijfopruiming van windows zelf ook doet. Ik vond crapcleaner gewoon handiger (en veel sneller)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Januari 16, 2010, 20:59:06 » |
|
En andere flashplayers installeren en toestanden zal voor na de examens zijn. Ik ben nu blij dat ik internet heb zonder al teveel problemen. Ik zit nu wel over mijn downloadlimiet omdat ik 2 maal allerhande updates heb moeten doen en al redelijk wat appications heb gedownload. Ik heb vb al 5 verschillende Instant messengers geinstalleerd en geprobeert om te kijken welke beste vervanger is voor msn. Maar ergens is dat wel positief dat ik op de smalle band zit; nu kan ik ook niet in de verleiding komen om veel (youtube) filmpjes te kijken nu het weer werkt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Januari 16, 2010, 21:56:04 » |
|
ik denk dat dat een goed idee is, wachten tot na de examens.
Pidgin, dat gewoon met de standaard installatie komt werkt prima voor mij...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: Januari 16, 2010, 21:57:56 » |
|
waarom die crap cleaner? Ik heb 't nooit gehad op zo'n programmma's. Hoe weten die nu wat er weg moet en wat niet? Heuristisch, ja. Kan goed gaan, kan serieus de bal misslaan ook. Als je onder linux iets niet wil, deinstalleer het dan via de normale weg. Dan ben je zeker dat 't ding niet raar gaat doen. Misschien was die crap cleaner wel een deel van 't probleem.
Ik deed geen exotische dingen met die crapcleaner, hoor (je kan dat wel, maar dat deed ik niet). Alleen prullenbak leegmaken, temp-files verwijderen en cookies en browsergeschiedenis enzo. Alles wat schijfopruiming van windows zelf ook doet. Ik vond crapcleaner gewoon handiger (en veel sneller) mmm... Nou ja, ik heb 't er niet op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292
I want to believe
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: Januari 16, 2010, 23:16:56 » |
|
ik denk dat dat een goed idee is, wachten tot na de examens.
Pidgin, dat gewoon met de standaard installatie komt werkt prima voor mij...
ik dacht dat jij nooit chatte? ik gebruik ook pidgin trouwens 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: Januari 16, 2010, 23:37:03 » |
|
bijzonder zelden. Niet nooit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: Januari 17, 2010, 14:35:55 » |
|
Ik heb pidgin nu. Na een hoop rommelen met de instellingen en plug-ins kan ik hem gebruiken  Ik heb eens gekeken bij mijn dowload geschiedenis en ik heb laatste 3 dagen 2.8 gigabyte gedownload. Zal wel zijn dat ik erover zit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: Januari 17, 2010, 14:38:34 » |
|
wat doe jij daar allemaal mee? Bij mij werkte dat out of the box... Zo blijf je wel bezig, natuurlijk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|