Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292
I want to believe
|
 |
« Gepost op: November 27, 2009, 18:40:41 » |
|
http://www.hypercarrefour.be/Promotion_2.cfm?lang=FR&FolderID=928ik ben van plan om morgen een nieuwe laptop te kopen van dell voor 499. te vinden in de folder. Ik wel nog even wacht op de geëduceerde mening van den duivel over deze laptop. Ik denk dat het wel tijd om een nieuwe laptop te kopen: mijn oude is van Medion, draadloos internet werkt niet (gebruik daar nu zo een pcm kaart voor), harde schijf is al eens gecrasht en heb een nieuwe moeten kopen (en voor dit model zijn er nog maar weinig waar er eentje voor bestaat: heeft te maken met hoe het bevestig wordt in de computer), 3 maal is de oplader kapot gegaan, nu gaat de batterij ook nog maar een kwartier mee (dus zou ik dat ook weer nieuw moeten kopen). Het geheugen is maar 1 GB (reeds geupgraded na veel compabiliteitsproblemen), gaat niet snel genoeg, scherm heeft al wat krasjes... Dus lijkt dit me een buitenkansje met die Dell. Suggesties? ideeën?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 535
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 27, 2009, 18:59:49 » |
|
errr... Ik zie varkensgehakt en een tv als ik die link volg  Ahja, 't is volgen en dan onderaan ergens. Er zijn een paar bedenkingen bij de carrefour in frankrijk. Het zal een frans OS zijn, zonder veel twijfel, en een frans toetsenbord. Dat laatste is minder een probleem dan het eerste  Voor de rest lijkt 't me wel een goed toestel. Ik zou in ieder geval nog een rondkijken op de sites van computerwinkels of grootwarenhuizen in de buurt, om te zien of je niets vergelijkbaars vindt dat goedkoper is, of voor dezelfde prijs. Kijk en vergelijk is het devies dezer dagen...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 27, 2009, 19:10:45 » |
|
ze zijn overigens wel goedkoper dan dell zelf 
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 27, 2009, 19:37:13 » |
|
het vergelijken is reeds gebeurd...ziet er goed uit...maar ik denk toch dat het zo tijd wordt voor een nieuwe (denk er al een tijdje aan). hij hangt haast uit elkaar na vijf jaar continu gebruik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 27, 2009, 19:44:25 » |
|
ja, als je een nieuwe nodig hebt, is dat zo. Maar je moet goed rondkijken hé. Ik zou in ieder geval geen frans besturingssysteem willen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 28, 2009, 11:57:44 » |
|
nog niet gekocht...nogal klein en weinig mogelijkheden tot uitbreiden en dingen erbij steken. niet veel ruimte voor extra kaarten enzo en 15 inch is nogal klein. maar bij dell.be kan ik er grotere bestellen voor dezelfde prijs  levering inbegrepen. zal eerst nog een tijdje op uitkijk staan. krijg ik de zegen van rudy hiervoor?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 28, 2009, 12:12:47 » |
|
wat ga je bijsteken in een laptop? Het machien lijkt me toch vrij compleet? De meeste uitbreidingen zijn nu toch usb, dus... Goedkoper? Met dezelfde harde schijf? Of groter? 320 GB en 4 GB geheugen? 15 Inch schermen lijken inderdaad niet zo groot. Maar 't is maar wat je ermee wilt aanvangen. Als je 't gebruikt thuis, en er niet veel moet mee rondzeulen, dan is 17 inch misschien een betere optie. Maar als je er veel mee onderweg bent, dan is 15 inch makkelijker (weegt minder en gebruikt minder, dus langer op batterij). Mijn zegen? Heb je die nodig? Het is jouw geld  In ieder geval, hoe meer geheugen, hoe beter, en hoe meer schijfruimte, hoe beter. Maar als je geen films gaat opslaan, dan kom je met 320 GB zeker toe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 28, 2009, 12:43:33 » |
|
liever 17 denk ik zo, omdat ik veel game en films bekijk. er zijn er met een grotere harde schijf ja 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 28, 2009, 12:53:19 » |
|
ja, dan moet je naar een groot scherm, met veel grafisch geheugen  Ja, er zijn er met een grote harde schijf, maar voor die prijs? Je moet een beetje opletten met dell, en goed kijken wat ze verkopen als "basistoestel". Meestal heb je geen camera ingebouwd, niet zoveel geheugen, een relatief kleine schijf, soms een minder krachtige grafische kaart, etc... Je kunt het uiteraard allemaal wel bijbestellen als je je toestel configureert, maar de prijs gaat dan natuurlijk wel omhoog.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: November 28, 2009, 12:55:45 » |
|
het beste is het toestel zo te configureren als jij 't wilt, de prijs even noteren, en dan eens rondkijken overal als er niets goedkopers te vinden is. Acer is redelijk, ik heb er één, nu al meer dan 2 jaar, en 't ding doet het voor de moment nog steeds goed. Kostte toen wel meer dan wat je nu zou krijgen voor die prijs (1250 euro). Nu krijg je een beter toestel voor de helft van de prijs 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: November 28, 2009, 12:59:55 » |
|
ik maak er nota van
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 28, 2009, 13:05:59 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: November 28, 2009, 13:20:41 » |
|
ziet er goed uit, zeker voor die prijs. Geen bluetooth, maar als je dat niet gebruikt, dan is 't geen groot gemis  Ik heb dat wel, maar nog nooit gebruikt, dus...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: November 28, 2009, 13:21:42 » |
|
ik zou 't engels besturingssysteem kiezen, maar dat is een misvorming van IT'ers 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: November 28, 2009, 13:23:51 » |