Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292
I want to believe
|
 |
« Gepost op: November 08, 2009, 23:35:30 » |
|
als den hyp een mailprogramma heeft gebruikt om mails van een webserver te halen en vergeten heeft aan te vinken: laat op de server staan (totdat ik ze verwijder)...nu wel aangevinkt. Zijn deze dan nog ergens te recuperen of terug te sturen naar mijn mail server van mijn kant uit zonder dat ik alles terug naar mijzelf moet mailen...wat nogal ambetant is. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 08, 2009, 23:38:09 » |
|
en nu ik bezig ben...ik hoop dat als je op een andere computer ook alles hebt staan op thunderbird, dat dit ongeaffecteerd blijft van dit kleine debakel(dat eigenlijk geen ramp is want niets is verloren, maar kom...)
|
|
|
|
« Laatste verandering: November 08, 2009, 23:51:44 door Cylon the barbarian »
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 535
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 08, 2009, 23:59:20 » |
|
wel, dat hangt er allemaal vanaf...
Als 't een POP server is, dan zijn ze weg, en blijven ze weg... Daar staat tegenover dat ze waarschijnlijk op iedere computer die je gebruikt had, en waarop je ze downgeload had, ze ook effectief op de schijf staan.
Als 't een IMAP server is, ja, dan zijn ze ook weg, maar normaal gezien kun je ze door slelecteren en slepen naar de betreffende IMAP map er wel weer opkrijgen zonder veel problemen.
Gezien het aangevink, denk ik dat 't over een POP server gaat (IMAP's werken anders). En dus is er niet veel kans dat je ze weer op die server krijgt zonder ze allemaal weer op te sturen.
Als je ze naar de andere computer wilt sturen, zou ik denken dat de betreffende mails op je schijf exporteren ergens in een map, die map zippen, en dat hele boeltje vervolgens naar jezelf mailen. En dan importeer je ze in je mailprogramma aan de andere kant. Lijkt me 't simpelste...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 09, 2009, 00:03:32 » |
|
heb al enkele belangrijke bestanden naar mezelf gemaild via gmail...heb problemen met de smtp server...het is weer zo een microsoft web outlook dingeke zal dat morgen wel uitzoeken. zal alles al in een zip steken...maar hoe doet ge dat ook al weer  ben nogal moe aan het worden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 09, 2009, 00:04:45 » |
|
zal waarschijnlijk wel allemaal nog op de andere computer staan aangezien die mij altijd lastig komt vallen met de vraag om te mogen archiveren wegens groter dan 50 MB  toch een zipke maken voor ge weet maar nooit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 09, 2009, 00:16:19 » |
|
je kunt een mooi gratis zip programma vinden hier: http://www.zipgenius.com/Als je 't standaard installeert, dan kun je gewoon een aantal files selecteren in explorer en dan rechtsklikken en dan bij zipgenius kiezen add to... whatever naam. Het wijst nogal zichzelf....
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 09, 2009, 00:17:52 » |
|
heb ik al staan.  zie het nu...dus de inbox kopiëren naar nog een andere map en deze dan in een zip maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 09, 2009, 00:19:16 » |
|
kan dan zo de boel selecteren via verkenner(den explorer dus)...moet ik alleen de inbox nog vinden.  zal voor morgenochtend zijn...ik moet mijn bed in vrees ik. Ik heb de belangrijkste zaken ondertussen al op mijn gmail gezet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 09, 2009, 00:22:10 » |
|
bedankt voor de hulp...ga mijn bed in en zal het morgenochend wel oplossen...voor ik nog meer verknoei 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: November 09, 2009, 00:26:25 » |
|
de meeste programma's laten je wel toe om de mails te exporteren. Zoek daar eens achter voor je gewoon kopieert. Enfin, beter gaan slapen als je moe bent, want je zou inderdaad wel meer kunnen verknoeien dan je wilt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: November 09, 2009, 00:26:55 » |
|
slaapwel. Ga ik trouwens ook doen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 09, 2009, 09:44:10 » |
|
ben terug wakker...zal daar deze middag eens achter zoeken. Heb wel al de belangrijke mails opgeslagen en naar mezelf gestuurd via gmail...wat overblijft is een hoop nieuwsbrieven, nota's aan mezelf(ja, die mail ik soms naar mezelf), wat spam enzoverder...voor zover ik kan zien toch. Zal eens kijken voor dat exporteren. Ik heb thunderbird: dat zal daar wel tussen zitten zeker (hopelijk veilig  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: November 09, 2009, 12:35:19 » |
|
exporteren is altijd veilig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: November 09, 2009, 12:52:09 » |
|
ik vind echter exporteren niet in thunderbird, enkel importeren  niet zo veilig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: November 09, 2009, 13:10:11 » |
|
en wat kun je dan allemaal importeren? Ook thunderbird bestanden? In dat geval moet je maar de mail directory copiëren en zippen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|