ROL.Forum
Mei 23, 2012, 05:58:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Inloggen Registreren Chat Games Events Service Home  
Pagina's: [1]
  Print  
Dit topic werd nog niet gewaardeerd !
Je hebt dit topic nog niet gewaardeerd. Kies een waardering:
Auteur Topic: The age of stupid  (gelezen 285 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

Rolligheid: 535
Geslacht: Man

Time isn't money, it's precious !

« Gepost op: September 16, 2009, 12:56:06 »

http://www.ageofstupid.net/

http://www.greenpeace.org/belgium/nl/news/ageofstupid

Lijkt een interessante film te zijn Smiley

Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing.
As an outsider, what do you think of the human race?
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

Rolligheid: 292

I want to believe

« Antwoord #1 Gepost op: September 16, 2009, 16:21:53 »

Afro
Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 27, 2009, 09:28:32 »

Zeker een interessante film.
Mijn reactie is te lezen op mijn blog:

www.ahimsa-blog.nl
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe

« Antwoord #3 Gepost op: September 27, 2009, 09:29:14 »

zal eens gaan kijken
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe

« Antwoord #4 Gepost op: September 27, 2009, 09:31:49 »

*zucht* onheilsprofeten en post-kolonialisme...

die aziatische landen (china bijvoorbeeld) trekken zich geen snars aan van mensenrechten, milieu of de dieren. ze met het vingertje wijzen omdat ze nog tien keer erger zijn dan de andere gekken is niet kolonialisme maar harde realiteit angel
Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 27, 2009, 09:39:49 »

*zucht* onheilsprofeten en post-kolonialisme...

die aziatische landen (china bijvoorbeeld) trekken zich geen snars aan van mensenrechten, milieu of de dieren. ze met het vingertje wijzen omdat ze nog tien keer erger zijn dan de andere gekken is niet kolonialisme maar harde realiteit angel

jahoor het is goed met je.
Kijk alleen maar naar de ecologische voetafdruk per werelddeel.

En verder zou ik het op prijs stellen als je eerst mijn reactie helemaal doorneemt voor je reageert.
(als je daar geen zin in hebt: je moet niet reageren)
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe

« Antwoord #6 Gepost op: September 27, 2009, 09:46:10 »

ik heb het helemaal doorgenomen.

de ecologische voetafdruk per persoon zegt niet veel in een land als china: je hebt daar heel veel erg arme mensen, maar ook stinkend rijke. en de boerkes zijn nu ook niet echt milieuvriendelijk trouwens. (het gaat niet alleen om CO2 als je het algemeen bekijkt). zo van die gemiddelde voetafdrukken vertellen niet alles. en dan vergeet je de regering zelf nog en wat ze allemaal uitsteken.china is één van de meest vervuilende landen die er zijn, samen met de vs natuurlijk. en daar doen ze ook lustig aan 'klimaat-scepticisme'.  Smiley

Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 27, 2009, 09:55:42 »

ik heb het helemaal doorgenomen.

Onmogelijk, het filmpje alleen duurt al drie keer zo lang als de tijd die jij er hooguit voor genomen kan hebben
(gelet op de tijden van de posts)
En verder heb je het over onheilsprofeten, terwijl ik dat woord niet eens gebruikt heb.
Je bent er gewoon heel vlug overheen gescand en hebt toen je conclusies getrokken.

Citaat
. zo van die gemiddelde voetafdrukken vertellen niet alles. en dan vergeet je de regering zelf nog en wat ze allemaal uitsteken.china is één van de meest vervuilende landen die er zijn, samen met de vs natuurlijk.

China is per inwoner bij lange na niet het meest vervuilende land.
Na de VS komen de West-europese landen. je zegt dat de rijke stinkers meer vervuilen.
Daar heb je precies een juist punt, maar hier zijn we allemaal van die vervuilende stinkers.
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Tasmaanse duivel

I want to believe

« Antwoord #8 Gepost op: September 27, 2009, 09:57:32 »

het filmpje is niet jouw post.

je weet evengoed als ik dat china één van de meest vervuilende landen is en ze doen nog minder pogingen om er iets aan te doen. ze houden zich liever bezig met het westen te bespioneren en etnische minderheden uit te roeien als uitloper van de culturele revolutie: old habits die hard zeker?
Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: September 27, 2009, 10:04:05 »

het filmpje is niet jouw post.

Maar heb ik er niet voor niets tussen gezet.
Verder heb je me verkeerd geciteerd, dat bewijst dat je het niet goed gelezen hebt.

Citaat
je weet evengoed als ik dat china één van de meest vervuilende landen is en ze doen nog minder pogingen om er iets aan te doen. ze houden zich liever bezig met het westen te bespioneren en etnische minderheden uit te roeien als uitloper van de culturele revolutie: old habits die hard zeker?

Ja, haha. China heeft nu eenmaal een grote bevolking.
gemiddeld is het een schijntje, ook vergeleken met Belgie.
Maar China is natuurlijk een makkelijk doelwit om je boosheid op te ventileren.
Ze hebben een fout systeem, het is ver van ons bed en die arme boeren kunnen toch niet lezen wat wij schrijven.
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #10 Gepost op: September 27, 2009, 10:11:23 »

Hypnos heeft in zoverre gelijk dat china inderdaad één van de grootste vervuilers is.
En dat het ook structureel is. En dat de overheid er niets aan doet, met de claim dat wij het ook allemaal gedaan hebben en dat het nodig is voor hun ontwikkeling. Het eerste is waar, het tweede niet Smiley
En dat de chinese overheid nou niet bepaald erg inzit met hun bevolking, daar zijn al bewijzen genoeg van geleverd, denk ik...

Bovendien gaat het hem niet om gemiddeldes, maar om totalen. De totale impact is van belang, niet de impact van het gemiddelde, want dat is enkel een wiskundig gegeven. Daar maalt de natuur niet om Smiley

Wat dat post koloniale toontje betreft, tjah... Het is hier gewoon beter. Dat zijn de feiten. Dikke pech.
Ze zouden kunnen leren uit onze fouten. Dat doen ze echter niet, ze doen even dom als wij vroeger, en gezien de vooruitgang van de technologie plus het groter aantal mensen, heeft het nog eens een grotere negatieve impact op mens en milieu...
En kom alstublieft niet leuteren dat het allemaal onze fout is...

Pijlstaartrog
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: September 27, 2009, 10:18:49 »

Bovendien gaat het hem niet om gemiddeldes, maar om totalen. De totale impact is van belang, niet de impact van het gemiddelde, want dat is enkel een wiskundig gegeven. Daar maalt de natuur niet om Smiley

Wat bedoel je nu, dat we niet naar gemiddelden per hoofd, moeten kijken, maar per land?
betekent dit dat China niet meer mag uitstoten dan Belgie, of Belgie evenveel als China.
Dat is toch volslagen absurd!
En die arme boeren daar, moeten vooral arm blijven, dat is de onderliggende boodschap.
Ook van Hypnos´ verhaal.

Citaat
Wat dat post koloniale toontje betreft, tjah... Het is hier gewoon beter. Dat zijn de feiten. Dikke pech.

En dus moet de derde wereld de prijs maar betalen via voedselrellen,
omdat wij het zo goed hebben en geen centimeter willen wijken.
De boodschap is duidelijk hoor.

Citaat
Ze zouden kunnen leren uit onze fouten. Dat doen ze echter niet,

Leer jij er uit, leert de gemiddelde Belg er uit?
Of de gemiddelde Amerikaan?
Waarom moeten zij onze rotzooi opruimen?
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
*

« Antwoord #12 Gepost op: September 27, 2009, 10:33:45 »

kijk, als ik jou 100 gr rattenvergif toedien, en de volgende 999 mensen niets, dan hebben jullie gemiddeld 0.1 gr rattenvergif gehad. Maar jij bent wel dood. We leren ook uit dit experiment, dat bij toedienen van gemiddelde 0.1 gr vergif, er een gemiddelde overleving is van 99.9 procent. Kortom, rattenvergif lijkt niet echt gevaarlijk Smiley

Maar, jij bent nog steeds dood. Het doet er niet toe of er 1 grote vervuiler is, of vele kleintjes, het is het totale beeld dat telt. Het effect. Als 1000 man 1 liter olie in de rivier kapt, of 1 man 1000 liter, maakt in wezen niet veel uit. Resultaat is een serieuze olievervuiling...

Waarom zouden die arme boeren arm moeten blijven? Wil je soms zeggen dat de enige weg naar technologische beschaving via ernstige milieuvervuiling moet lopen? We hebben intussen bewezen dat dat niet hoeft (het is, natuurlijk, als je enkel naar geld en korte termijn kijkt, duurder).

De derde wereld zou eens moeten zelf opstaan. Hulp van hier helpt niet. Dat is intussen wel duidelijk...

Ik leer uit mijn fouten, ja :-)
Wie zegt dat zij onze rotzooi moeten opruimen? Ik zeg dat ze zelf geen rotzooi moeten maken. Er is er al genoeg, en 't kan ook anders. Wij hebben die prijs al betaald. We hebben de kennis verkregen. Hoog tijd om ze ook eens te gaan gebruiken. Maar dat kan natuurlijk alleen als geld en macht niet de enige drijfveren zijn...

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek
Toon alle ongelezen berichten
© Rudy Dekeerschieter 1998 -