Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Rolligheid: 453
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: april 06, 2009, 20:40:59 pm » |
|
Yiehaaaaaaaaaaa !!!!  Zei iemand daar wetenschap ? Als dat geen prachtig argument is om elke psycholoog in de toekomst het zwijgen op te leggen  Maar ik vind het serieus wel erg. Het gaat desnoods om geesteszieke mensen. Ik was verontwaardigd toen ik het hoorde, en dat gebeurt niet vaak. (buiten als het iets veggie is)
|
|
|
|
|
|
Funny, I was just thinking we couldn't get anymore screwed.
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 533
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: april 06, 2009, 20:43:01 pm » |
|
je kunt er van op aan dat ik die neit vergeet  Nee, 't gaat niet om zieke mensen. Het gaat er om, om zoveel mogelijk mensen ziek te verklaren, teneinde ze dan te kunnen "behandelen". Zoiets als die ADHD en aspergensoep...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: april 06, 2009, 20:43:19 pm » |
|
ik kan eigenlijk op maar 1 vraag antwoorden; ze zit niet bij jong EVA. Ik zou het wel willen vragen. Maar ik vraag het niet. Zelfde reden waarom ik nooit een pescotarier nog vis eet (hoewel ik het graag zou weten). Ik heb schrik dat ik verbaal te agressief ga worden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: april 06, 2009, 20:50:45 pm » |
|
je kunt er van op aan dat ik die neit vergeet  Nee, 't gaat niet om zieke mensen. Het gaat er om, om zoveel mogelijk mensen ziek te verklaren, teneinde ze dan te kunnen "behandelen". Zoiets als die ADHD en aspergensoep... ADHD is het probleem niet, dat verdwijnt wel weer over een paar jaar. Ik heb het over schizofrenie en dementies en zware depressies, persoonlijkheidsstoornissen en co. En ik weet dat dat grotendeels organische stoornissen zijn, maar ze worden toch maar gediagnostiseerd met de DSM. 10 jaar geleden had je een ziekte die "sociale fobie" heet. Op een dag kwam een farmareus tot de ontdekking dat een bepaalde stof sociale angst verminderd. Wat waren ze blij. Probleem is dat een fobie een leerproces insinueert en dus iets wat zo af te leren is( wat ook zo is). Angststoornis zou zoveel leuker klinken. Een stoornis doelt al op een probleem in je hersenen. Gelukkig staan de meeste mensen in de DSM-commissie op de payroll van de farmareuzen. Dus van de ene dag op de andere stond er "Sociale angststoornis" in de DSM waar eerst "sociale fobie" stond. Zonder reden, dus. Nuja, ze gaven een reden van "vermoedelijk neurobiologische veroorzaking’
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Ann*
Groensteel

Rolligheid: 152
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: april 06, 2009, 20:51:19 pm » |
|
Serotonine?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: april 06, 2009, 20:52:08 pm » |
|
paroxetine.
Serotonine is een neurotransmittor in de hersenen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Ann*
Groensteel

Rolligheid: 152
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: april 06, 2009, 20:53:58 pm » |
|
Die paratoxine doet dan toch iets met het serotonineniveau, niet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: april 06, 2009, 20:55:38 pm » |
|
Zo werken de meeste angstremmers, dus ik neem aan van wel.
Ze doen het serotonine niveau in je hersenen stijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: april 06, 2009, 20:58:21 pm » |
|
ik hoef niet echt veel werk te doen om psychologie onder tafel te vegen. Ze doen 't zelf uitstekend...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: april 06, 2009, 20:59:42 pm » |
|
ik hoef niet echt veel werk te doen om psychologie onder tafel te vegen. Ze doen 't zelf uitstekend...
Echt he. Iemand moet dit onrecht aanvechten! Ik heb nog eens op mijn slides gekeken. Zo hebben ze het veranderd. In een studie stond plots: "Social phobia, also known as social anxiety disorder is characterized by …” En de bron van deze studie was de DSM 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: april 06, 2009, 21:00:47 pm » |
|
ze kunnen beter een kleurboek gebruiken...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: april 06, 2009, 21:06:44 pm » |
|
Misschien moet ik zelf degelijke diagnostische handleiding maken. Iedereen die werkt voor de farma wordt geweigerd.
Daar zouden gegarandeerd politieke spelletjes van komen die mij ver te boven gaan, maar goed
|
|
|
|
« Laatste verandering: april 06, 2009, 21:28:55 pm door Ad36 »
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

Rolligheid: 289
I want to believe
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: april 06, 2009, 21:26:46 pm » |
|
heel de medische wetenschap zit zo in elkaar 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: april 06, 2009, 21:30:45 pm » |
|
er is ook nog wel zoiets als dubbelblindstudies in de medische wetenschap, en de erkenning van geneesmiddelen door de overheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

Rolligheid: 289
I want to believe
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: april 06, 2009, 21:31:47 pm » |
|
Er is ook zo iets als de farma industrie bij de medische wetenschap. Bestaat al enige literatuur over die eigenlijk wel het lezen waard is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|