Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Rolligheid: 457
Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: Januari 30, 2009, 16:19:38 » |
|
Misschien beetje laat om hier mee af te komen, maar goed  ik was laatst aan het denken (toen ik aan het leren moest zijn) of er gegronde reden was voor angst. Of was het gewoon zoiets overroepen door mensen die er eigenlijk niks van weten zoals bij de LHC? Ik wou het in de topic van de LHC posten, maar die is verdwenen, lijk
|
|
|
|
|
|
If aliens are just like us, then they should be feared.
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 535
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 30, 2009, 19:51:14 » |
|
nee, de "angst" was wel degelijk gegrond. Er zouden nogal rare dingen gebeurd zijn moesten daar niet erg veel mensen mee bezig geweest zijn, toendertijd, waaronder ondergetekende. Niet het einde van de wereld, maar een hoop miserie en fouten, vooral administratief (o.a. banken), en sommige machines die wel eens een beetje raar konden gaan doen...
Wat veel mensen niet weten, is waar 't precies over ging, en dus kunnen ze ook niet inschatten wat de mogelijke gevolgen zouden kunnen geweest zijn. Reken daarbij de onkunde op 't vlak van informatica, en de meesten denken dat 't precies een zelfde soort "probleem" was als de doemscenario's van de LHC en consoorten...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 02, 2009, 22:06:32 » |
|
Het enige wat ik mij er van herriner is dat veel pc's niet gemaakt waren om in 2000 te werken en na 31 januari 1999 naar 1900 zouden gaan.
Dan zouden en pc's crachen en vliegtuigen uit de lucht vallen.
Maar het beetje kennis dat ik toen van pc's had, was allemaal verkeerd aangeleerd door mijn leerkracht in het zesde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 02, 2009, 22:26:38 » |
|
vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht...
Maar datumberekeningen zouden wel allemaal fout gegaan zijn. Dat wil zeggen dat ik plots -66 jaar zou geweest zijn. Dus minderjarig, dus krijg ik problemen met mijn bank, mijn bankkaart, mijn rekeningen, mijn rijbewijs, mijn....
Een ander voorbeeld is een databank waar stukken in zitten die moeten gekalibreerd worden om de zoveel tijd. Als je bijvoorbeeld een stuk heb dat om de drie maand moet gekalibreerd worden, en de laatste keer was december 1999, dan is 't vervolgens goed voor een kleine 100 jaar. Krijg je een beetje technische problemen mee...
En om over vliegtuigen te spreken, verkeersleidingsystemen kunnen ook aardig in de war geraken met berekende vliegtijden tijdens de milleniumovergang. Aangezien die dingen er voor zorgen dat vliegtuigen netjes landen en zo (geen mens kan dat allemaal volgen), kun je je misschien wel voorstellen dat zoiets beter goed werkt...
Je kunt vast zelf wel nog één en ander bedenken.
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 02, 2009, 22:44:03 » |
|
Ik weet dat vliegtuigen niet zomaar uit de lucht vallen, maar dat werd mij toen verteld 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 02, 2009, 22:57:06 » |
|
ja, dat soort domme dingen hebben er voor gezorgd dat veel mensen de milleniumbug op één hoop gooien als allerlei doemvoorspellingen over 't einde van de wereld. Kan er bij mij niet echt in, maar goed, misschien weet ik gewoon te veel. Of de rest weet veel te weinig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 02, 2009, 23:07:31 » |
|
Ik heb een excuus; ik was 10 jaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 02, 2009, 23:08:43 » |
|
Correctie: 11 jaar maar das nog jong 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 02, 2009, 23:14:02 » |
|
ach, ik had 't niet op jou...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 02, 2009, 23:46:03 » |
|
Maar goed dan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 12, 2009, 00:14:10 » |
|
Ik moest daarstraks denken aan mijn ict-opleiding in het 6e studiejaar.  Onze leerkracht had lessen gevolgd en kon pc uit elkaar halen... en naderhand ook weer in elkaar zetten (hahaha). Het enige dat ik me nog herinner: het verschil tussen hardware en software (hou je vast) Hardware zijn alle harde dingen aan een computer en software is alles wat je kunt indrukken. Vb: muis: hardware. Knoppen van de muis: software. Toetsenbord: hardware. Toetsen van toetsenbord: software. En toen begon ie vanalles aan te duiden en moesten wij zeggen of het soft- of hardware was. :p Toen had ik al enigszins een besef dat er iets niet pluis was. En ik wist niks af van pc's  Ik had het over hardware en software met iemand, daarmee dat ik eraan denk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 12, 2009, 11:54:42 » |
|
juist ja... Muismatten zijn waarschijnlijk zo'n onduidelijk geval. Zoiets tussen hard- en software...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 12, 2009, 13:30:18 » |
|
Jup en ik heb ook spijt dat touchtscreens toen nog niet algemeen bekend waren. Daar zou ie een probleem me hebben 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 12, 2009, 13:38:45 » |
|
ja, daar vrees ik wel voor  Toch erg, dat dat kan, zoiets. Die gasten kunnen kinderen eender wat wijsmaken en er mee weggeraken, lijkt 't wel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 12, 2009, 13:43:20 » |
|
Ik vermoed dat die man er echt van overtuigd was dat dat het verschil was.
Hoe lang bestaan touchscreens trouwens al?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|