Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Rolligheid: 453
Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: januari 06, 2009, 22:31:58 pm » |
|
Toen ik in een lang verleden bio-ir deed, had ik examen van fysica en 1 vraag is mij altijd bijgebleven, omdat ik ermee moest lachen. (Vandaag veel ijs gezien en over gegleden, daarmee dat ik eraan moest denken) Je staat midden op een bevroren vijver. We gaan ervan uit dat het ijs perfect wrijvingsloos is. Je hebt enkel een stok vast. Hoe geraak je daar weg?
a)Je duwt jezelf af met de stok en gaat zo naar de kant. b)Je kunt er niet weg geraken. c)Je gooit de stok weg. Ik denk dat a niet kan, omdat je met die stok ook geen weerstand hebt om jezelf af te duwen. Ik dacht dat je ze stok moest weggooien, omdat je dan tegenreactie hebt en achteruit gaat glijden. En omdat er geen wrijving is, blijf je glijden tot aan de kant. Is c juist? Na 3 jaar zou een antwoord wel eens leuk kunnen zijn 
|
|
|
|
« Laatste verandering: januari 06, 2009, 22:37:18 pm door Ad36 »
|
|
Funny, I was just thinking we couldn't get anymore screwed.
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 533
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: januari 06, 2009, 23:09:40 pm » |
|
als je de stok weggooit kom je er wel volgens mij. Maar die mens heeft nog nooit op ijs gestaan, denk ik. Als je op een gladde ondergrond staat moet je een proberen met je armen en romp heen en weer te zwaaien. Dan kom je vooruit als je 't een beetje goed doet  Je kunt je ook gewoon laten vallen. Dat zal je ook wel een beweging geven zodat je naar de kant glijdt...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: januari 06, 2009, 23:13:11 pm » |
|
Hoezee, had ik die vraag toch al juist  Ik moest eerst lachen met "de stok weggooien"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: januari 06, 2009, 23:24:36 pm » |
|
je kunt er ook wat mee zwieren 
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

Rolligheid: 289
I want to believe
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: januari 07, 2009, 13:03:43 pm » |
|
dus het mysterie is opgelost? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: januari 07, 2009, 15:29:37 pm » |
|
was er een mysterie ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cylon the barbarian
ne hypnos
Mechanical Barbarian
Numbat

Rolligheid: 289
I want to believe
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: januari 07, 2009, 23:04:55 pm » |
|
Het was toch een queeste naar het juiste antwoord die reeds drie jaar aan de gang is? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: januari 07, 2009, 23:23:06 pm » |
|
ach, op die manier 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: januari 30, 2009, 16:14:34 pm » |
|
dus het mysterie is opgelost?  Jok, probleem opgelost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: januari 30, 2009, 19:47:40 pm » |
|
joat, nie jok...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruth
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: januari 31, 2009, 02:36:00 am » |
|
joat, nie jok...
doe geen moeite, ik probeer al drie maand 't verschil uit te leggen, maar limbie's zijn koppigaards 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: januari 31, 2009, 02:42:51 am » |
|
nochtans erg simpel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruth
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: januari 31, 2009, 02:59:35 am » |
|
nochtans erg simpel...
Ja dat dacht ik ook eerst. Maar ooit zei hij toen "jok", toen hij dacht dat het wel moest kloppen. En toen zei ik "Nee, 't is jong...". Kan het verschil tot op de dag van vandaag niet uitleggen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: januari 31, 2009, 03:03:08 am » |
|
vreemd...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruth
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: februari 01, 2009, 23:46:51 pm » |
|
vreemd...
wat is er vreemd? Ik dacht eerst dat jok "ja, ik ben" was, en jong "ja, ik heb" ,maar dat lijkt toch niet altijd te kloppen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|