Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Rolligheid: 533
Geslacht: 
Time isn't money, it's precious !
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: juni 18, 2010, 12:07:23 pm » |
|
ja hoor. Er is gewoon een knop op de taakbalk, of je kunt kiezen om te exporteren, en daar kun je dan nog wat opties meegeven.
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Rolligheid: 453
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: juni 18, 2010, 12:13:44 pm » |
|
Handig.
Vroeger moest ik dat via de ugent doen
|
|
|
|
|
|
Funny, I was just thinking we couldn't get anymore screwed.
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: juni 18, 2010, 12:16:45 pm » |
|
ach? Nou, het idee. Je maakt met open office in een handomdraai een pdfje... Gaat ook voor presentaties trouwens. Handig om een presentatie te doen als je moet gebruikmaken van een pc waar geen open office op staat. Ze hebben meestal wel acrobat reader, dus...
|
|
|
|
|
|
Moslimterroristen hebben hun eigen big bang theorie. It's nice to be important, but it's more important to be nice! Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Het Midden-Oosten heeft een probleem voor elke oplossing. ► As an outsider, what do you think of the human race?
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: juni 18, 2010, 12:26:28 pm » |
|
Office doet dat standaard niet. Dus moest ik zo via die site waar je programma's kan gebruiken die niet op je pc staan en dan van daaruit een pdf opslaan op je pc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: juni 18, 2010, 12:34:51 pm » |
|
weet ik. Office doet wel meer dingen niet  En 't is vooral niet gratis. Voor de meeste mensen en bedrijven is open office een prachtig alternatief. Maar ja...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: juni 18, 2010, 12:43:11 pm » |
|
Ik heb het nog niet echt gebruikt. Buiten spreadsheet in een poging om mijn geld bij te houden  Ik kan trouwens niet meer op die site waar je programma's kan laten draaien. Of dat gaat wel, maar dan moet ik zelf die bestanden in elkaar gaan zetten ipv een leuk deb-je. Ik heb me er nog niet mee bezig gehouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: juni 18, 2010, 12:48:48 pm » |
|
nou, je hebt nu een alternatief voor pdf. Je kunt ook in microsoft office formaat opslaan, maar dan kan wel eens voor layoutprobleempjes zorgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: juni 18, 2010, 12:50:01 pm » |
|
Ik dacht het wel van die layout.
Maar dan kan ik mijn werkjes nog hier maken en dan op een pc van de ugent de layout regelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: juni 18, 2010, 13:00:48 pm » |
|
meestal valt het nogal mee hoor, 't zijn kleinigheden. Een ander formaat is rtf. Dat kan ook door microsoft gelezen worden, en dat geeft soms minder problemen. Kwestie van experimenteren. Hoe minder speciale foefjes je gebruikt, hoe minder miserie doorgaans...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #99 Gepost op: juni 18, 2010, 19:31:23 pm » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #100 Gepost op: juni 19, 2010, 13:12:15 pm » |
|
Ben je je niet wat veel op wiskunde aan het richten? Ik bedoel dat dat misschien mensen wat kan afschrikken, want het zijn niet echt "zinnige" dingen. Maar ik neem aan dat je de basis aan het leren bent, eerst 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #101 Gepost op: juni 19, 2010, 13:20:30 pm » |
|
nou, een gemiddelde berekenen moet iedereen die wil leren programmeren ook nog wel kunnen me dunkt. En 't is eigenlijk meer andere dingen in dezelfde context aanbrengen, zodat er niet te veel nieuwe dingen in één programma staan. En die booleaanse algebra, tja, het verschil tussen and, or en not (en eventueel xor) is nogal fundamenteel bij programmeren, vrees ik. Het lijkt me nu ook geen hogere wiskunde te wezen...
Het zijn niet direct zinnige dingen, in die zin van nuttige programma's, nee. Maar wel naar het leren van basisvaardigheden, me dunkt. Nog een paar principiële dingen en je kunt in wezen programmeren. De rest is dan variatie op een thema...
Had je iets specifieks in gedachten?
|
|
|
|
« Laatste verandering: juni 19, 2010, 13:22:10 pm door Dr. D.U. Iveltje »
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #102 Gepost op: juni 19, 2010, 13:27:22 pm » |
|
Slechte opmerking, precies  Geen suggesties, ik weet niet wat je allemaal kan uitspoken met C++
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr. D.U. Iveltje
Halve gare
Administrator
Mexipedium
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #103 Gepost op: juni 19, 2010, 13:31:51 pm » |
|
nou, nee, maar ik weet niet wat je echt bedoeld.
Als iemand van een gemiddelde berekenen al gillend wegloopt, dan denk ik niet dat er veel programmeur inzit... Qua wiskunde is 't ingewikkeldste wat ik al gedaan heb een vierkantswortel trekken. Enfin, door de computer laten trekken.
Programmeren heeft zijn grondslag trouwens in de wiskunde, dus...
Je kunt vanalles uitspoken met C++. De meeste programma's die je gebruikt zijn in C++ geschreven. En die die dat niet zijn zijn waarschijnlijk in een van C++ afgeleide taal geschreven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hephaistos
The lame God
Mexipedium

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #104 Gepost op: juni 19, 2010, 13:33:57 pm » |
|
Ik zal eens nadenken over een betere formulering. Of het gewoon laten en aanvaarden dat ik mis zit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|