ROL.Forum
februari 10, 2012, 12:47:37 pm *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Inloggen Registreren Chat Games Events Service Home  
Pagina's: [1]
  Print  
Dit topic werd nog niet gewaardeerd !
Je hebt dit topic nog niet gewaardeerd. Kies een waardering:
Auteur Topic: Romantisch voorgerecht  (gelezen 544 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ophelia
Gast
« Gepost op: februari 10, 2008, 11:23:36 am »

Ik wil voor mijn vriendje op Valentijn koken. Heeft iemand ideeën voor een voorgerecht?
*Ann*
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: februari 10, 2008, 13:06:08 pm »

Roze soep?

Met biet enzo...

Moment, ik zoek even een receptje. (Zelf niet geprobeerd, dus 'k weet niet of het lekker is. En je moet het natuurlijk nog veganiseren, de boter en room vervangen.)

Ingredienten:
1 kleine gekookte biet, 1 sjalotje, 15 gram boter, 1/2 kruidenbouillontablet, 20 cl zure room, 2 sneetjes brood, 2 takjes peterselie, peper, zout en 1 theelepel citroen

Bereidingswijze:
Schil en halveer de biet, snijd daarna van iedere helft een dun plakje. De rest van de biet mag je grof raspen. Pel en snipper de sjalot en bak de snippers gedurende 2 minuten zachtjes in een pan. Voeg 3 dl water, de geraspte biet en het halve bouillonblokje toe. Laat alles gedurende 10 minuten op een zacht vuurtje sudderen. Laat het mengsel afkoelen en pureer het met een staafmixer. Voeg de zure roem toe en meng alles tot een glad mengsel. Breng vervolgens op smaak met peper, zout en citroensap. Snijd de schijfjes biet en de sneden brood in een hartvorm. Warm de soep weer op en verdeel ze over twee borden. Rooster ondertussen de hartvormige sneden brood. Voeg peterselie toe aan de soep en leg in het midden van ieder bord een hartvormige snede biet. Direct opdienen met het geroosterde hartje erbij.
*Ann*
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: februari 10, 2008, 13:22:09 pm »

Ook fijn, maar ik weet niet of je alcohol drinkt: roze schuimwijn/champagne.
fieke
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: februari 10, 2008, 13:26:16 pm »

hartjes uitsnijden uit rauwe groentjes? wortelhartjes? komkommerhartjes? rode biet hartjes?
met dipsaus
aardbeien?
*Ann*
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: februari 10, 2008, 13:49:40 pm »

Aardbeien met chocoladefondue, als dessertje.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek
Toon alle ongelezen berichten
© Rudy Dekeerschieter 1998 -